Inštrukcie - L-systém: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
Bez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
Riadok 2: Riadok 2:


<br>'''Zapojenie (Engage):'''<br>  
<br>'''Zapojenie (Engage):'''<br>  
* na začiatok porozprávajte o výskyte l-systémov a čo to vlastne je
* na začiatok porozprávajte o výskyte l-systémov a čo to vlastne je a kde sa s nimi v prírode stretávame
* povedzte ako súvisia s fraktálmi
* povedzte ako súvisia s fraktálmi
* uveďte 2D a 3D vizuálne príklady l-systémov
* uveďte 2D a 3D vizuálne príklady l-systémov  
* povedzte študentom nech si prezrú poskytnutý 3D model, prípadne naštudujú informácie o l-systémoch
* povedzte študentom nech si prezrú poskytnutý 3D model, prípadne naštudujú informácie o l-systémoch
* požiadajte študentov aby porozmýšľali nad konceptami využitými pri tvorbe takéhoto modelu aby vedeli vytvorit svoj vlastný
* požiadajte študentov aby porozmýšľali nad konceptami využitými pri tvorbe takéhoto modelu aby vedeli vytvorit svoj vlastný

Verzia z 13:43, 4. máj 2024

Stručné definície a linky ku konceptom nájdete na odkaze Teória - L-systémy.


Zapojenie (Engage):

  • na začiatok porozprávajte o výskyte l-systémov a čo to vlastne je a kde sa s nimi v prírode stretávame
  • povedzte ako súvisia s fraktálmi
  • uveďte 2D a 3D vizuálne príklady l-systémov
  • povedzte študentom nech si prezrú poskytnutý 3D model, prípadne naštudujú informácie o l-systémoch
  • požiadajte študentov aby porozmýšľali nad konceptami využitými pri tvorbe takéhoto modelu aby vedeli vytvorit svoj vlastný
  • uveďte medzi študentami diskusiu o rekurzii v l-systémoch, o pravidlách a postupoch, ktoré sa využívajú pri ich tvorbe


Skúmanie (Explore):

  • poukážte na materiály k tvorbe v daných nástrojoch, ktoré sú uvedené aj v samotnom hárku
  • navrhnite študentom čo si môžu v návrhu vypočítať alebo načrtnúť (opakovanie rekurzie v stromoch), alebo čo by mohli zvážiť pred tvorbou l-systémov (podmienku na zastaveni rekurzie či pravidlá, ktoré treba používať pri vetvení l-systému)
  • spomeňte, ktoré z funkcií alebo blokov vedia použiť pri implementácii (cykly, rotácie, valec,...)


Vysvetlenie (Explain):

  • vysvetlite kľúčové pojmy l-systémov: axióma, pravidlá, iterácia
  • ukážte im jednoduchú rekurziu (napríklad výpočet faktoriálu) a zdôraznite pri tom podmienku pre zastavenie
  • ukážte jedinú iteráciu - základný objekt použitý pre opakovanie v rekurzii
  • spýtajte sa či je všetko pre študentov zrozumiteľné a prípadne poskytnite podporu - zdroje, vysvetlenie, alebo ich nepriamo uveďte (napríklad otázkami) na správnu cestu


Rozpracovanie (Elaborate):

  • ak si študenti vytvorili nejaký zákaldný model, navrhnite im rozšíriť ho o ďalšie prvky - napríklad o implementáciu listov či kvetov na vrcholových vetvách stromu
  • navrhnite im aj zmeny parametrov - nech si skúsia pri každej iterácii viac parametrizovať zmeny danej vetvy
  • poukážte na náhodnosť a ako dokážeme pomocou náhodného generovania parametrov vytvárať dôveryhodnejšie reprezentácie stromov a povedzte študentom nech si to vyskúšajú implementovať tak, aby ich stromy boli čo najrealistickejšie
  • uveďte diskusiu medzi študentami a ponúknite im témy pri l-systémoch, pri ktorých môžu vysvetľovať a diskutovať o tom ako k nim dospeli alebo ako ich implementovali (vetvenie, rotácie, hrúbky/dĺžky vetiev,...)


Hodnotenie (Evaluate):

  • navrhnite študentom, nech si sami alebo navzájom medzi sebou porovnali vytvárané modely l-systémov, poskytli si pripomienky a vedeli ich prijať
  • kritériami pre hodnotenie vytváraných l-systémov sú: správne použitie axiómy, pravidliel, rekurzie, dôveryhodnosť l-systému a rozšírenie základnej verzie o svoju (napríklad spomínané listy), na základe týchto kritérií ohodnoďte prácu študentov (objektívne a ideálne aj pozitívne pre zachovanie motivácie)
  • poskytnite konštruktívnu spätnú väzbu, ktorá zahrnie do akej miery pochopili študenti koncepty v l-systémoch a motivajte ich do ďalšieho skúmania a implementácie