Blender Python API: Rozdiel medzi revíziami
Bez shrnutí editace |
Bez shrnutí editace |
||
(2 medziľahlé úpravy od rovnakého používateľa nie sú zobrazené.) | |||
Riadok 18: | Riadok 18: | ||
**vytváranie vlastných nástrojov a rozšírení pre Blender | **vytváranie vlastných nástrojov a rozšírení pre Blender | ||
<br> | <br> | ||
Python s Blenderom je silný nástroj pre tvorcov 3D obsahu, ktorý umožňuje automatizáciu a prispôsobenie | Python s Blenderom je silný nástroj pre tvorcov 3D obsahu, ktorý umožňuje automatizáciu a prispôsobenie 3D modelovania podľa potrieb. | ||
<br><br> | |||
'''Zdroje:'''<br> | |||
[https://docs.blender.org/api/current/info_advanced_blender_as_bpy.html Dokumentácia - Blender as Python Module]<br> | |||
[https://docs.blender.org/api/current/index.html Dokumentácia - Blender Python API]<br> | [https://docs.blender.org/api/current/index.html Dokumentácia - Blender Python API]<br> |
Aktuálna revízia z 15:20, 3. máj 2024
Použitie Pythonu s Blenderom je silná kombinácia, ktorá umožňuje automatizáciu a rozšírenie funkcionality Blendera pomocou skriptovania. Tu je stručný prehľad o použití Pythonu s Blenderom:
Python API v Blenderi: Blender poskytuje rozsiahle API (Application Programming Interface), ktoré umožňuje interakciu so všetkými aspektmi Blendera, ako sú scény, objekty, materiály, svetlá, kamery a animácie. Toto API je založené na jazyku Python a umožňuje programátorom vytvárať vlastné skripty a rozšírenia pre Blender.
- Príklady použitia: Python API v Blenderi môže byť využité na rôzne účely, ako napríklad: automatizácia opakujúcich sa úloh, vytváranie a manipulácia s objektami či ich generovanie alebo modifikácia. Vieme tak vytvárať aj veľmi komplexné objekty či napríklad implementovať parametrický a generatívny dizajn s určitou mierou automatizácie.
- Príklad kódu: Ukážme si jednoduchý príklad kódu v Pythoni, ktorý vytvorí nový kockový objekt v scéne Blendera:
import bpy # Vytvorenie nového objektu typu kocka na pozícii [0,0,0] bpy.ops.mesh.primitive_cube_add(location=(0, 0, 0))
Tento kód importuje modul bpy (Blender Python) a potom používa metódu primitive_cube_add() na vytvorenie nového kockového objektu v scéne.
- Iné použitia: Okrem tvorby a manipulácie s objektami môže Python API v Blenderi byť použité aj na:
- nastavenie materiálov a textúr
- riadenie renderovania a exportovania scény
- vytváranie vlastných nástrojov a rozšírení pre Blender
Python s Blenderom je silný nástroj pre tvorcov 3D obsahu, ktorý umožňuje automatizáciu a prispôsobenie 3D modelovania podľa potrieb.
Zdroje:
Dokumentácia - Blender as Python Module
Dokumentácia - Blender Python API