Blender Python API: Rozdiel medzi revíziami
(Vytvorená stránka „ [https://docs.blender.org/api/current/index.html Dokumentácia - Blender Python API]<br>“) |
Bez shrnutí editace |
||
Riadok 1: | Riadok 1: | ||
Použitie Pythonu s Blenderom je silná kombinácia, ktorá umožňuje automatizáciu a rozšírenie funkcionality Blendera pomocou skriptovania. Tu je stručný prehľad o použití Pythonu s Blenderom: | |||
'''Python API v Blenderi:''' Blender poskytuje rozsiahle API (Application Programming Interface), ktoré umožňuje interakciu so všetkými aspektmi Blendera, ako sú scény, objekty, materiály, svetlá, kamery a animácie. Toto API je založené na jazyku Python a umožňuje programátorom vytvárať vlastné skripty a rozšírenia pre Blender.<br> | |||
*'''Príklady použitia:''' Python API v Blenderi môže byť využité na rôzne účely, ako napríklad: automatizácia opakujúcich sa úloh, vytváranie a manipulácia s objektami či ich generovanie alebo modifikácia. Vieme tak vytvárať aj veľmi komplexné objekty či napríklad implementovať parametrický a generatívny dizajn s určitou mierou automatizácie.<br> | |||
*'''Príklad kódu:''' Ukážme si jednoduchý príklad kódu v Pythoni, ktorý vytvorí nový kockový objekt v scéne Blendera:<br> | |||
<pre> | |||
import bpy | |||
# Vytvorenie nového objektu typu kocka na pozícii [0,0,0] | |||
bpy.ops.mesh.primitive_cube_add(location=(0, 0, 0)) | |||
</pre> | |||
Tento kód importuje modul bpy (Blender Python) a potom používa metódu primitive_cube_add() na vytvorenie nového kockového objektu v scéne.<br> | |||
*'''Iné použitia:''' Okrem tvorby a manipulácie s objektami môže Python API v Blenderi byť použité aj na: | |||
**nastavenie materiálov a textúr | |||
**riadenie renderovania a exportovania scény | |||
**vytváranie vlastných nástrojov a rozšírení pre Blender | |||
<br> | |||
Python s Blenderom je silný nástroj pre tvorcov 3D obsahu, ktorý umožňuje automatizáciu a prispôsobenie Blenderu podľa potrieb. | |||
[https://docs.blender.org/api/current/index.html Dokumentácia - Blender Python API]<br> | [https://docs.blender.org/api/current/index.html Dokumentácia - Blender Python API]<br> |
Verzia z 15:19, 3. máj 2024
Použitie Pythonu s Blenderom je silná kombinácia, ktorá umožňuje automatizáciu a rozšírenie funkcionality Blendera pomocou skriptovania. Tu je stručný prehľad o použití Pythonu s Blenderom:
Python API v Blenderi: Blender poskytuje rozsiahle API (Application Programming Interface), ktoré umožňuje interakciu so všetkými aspektmi Blendera, ako sú scény, objekty, materiály, svetlá, kamery a animácie. Toto API je založené na jazyku Python a umožňuje programátorom vytvárať vlastné skripty a rozšírenia pre Blender.
- Príklady použitia: Python API v Blenderi môže byť využité na rôzne účely, ako napríklad: automatizácia opakujúcich sa úloh, vytváranie a manipulácia s objektami či ich generovanie alebo modifikácia. Vieme tak vytvárať aj veľmi komplexné objekty či napríklad implementovať parametrický a generatívny dizajn s určitou mierou automatizácie.
- Príklad kódu: Ukážme si jednoduchý príklad kódu v Pythoni, ktorý vytvorí nový kockový objekt v scéne Blendera:
import bpy # Vytvorenie nového objektu typu kocka na pozícii [0,0,0] bpy.ops.mesh.primitive_cube_add(location=(0, 0, 0))
Tento kód importuje modul bpy (Blender Python) a potom používa metódu primitive_cube_add() na vytvorenie nového kockového objektu v scéne.
- Iné použitia: Okrem tvorby a manipulácie s objektami môže Python API v Blenderi byť použité aj na:
- nastavenie materiálov a textúr
- riadenie renderovania a exportovania scény
- vytváranie vlastných nástrojov a rozšírení pre Blender
Python s Blenderom je silný nástroj pre tvorcov 3D obsahu, ktorý umožňuje automatizáciu a prispôsobenie Blenderu podľa potrieb.