Zbierka: Rozdiel medzi revíziami
Bez shrnutí editace |
Bez shrnutí editace |
||
Riadok 25: | Riadok 25: | ||
<div class="lesson-plan-container"> | <div class="lesson-plan-container"> | ||
<div class="lesson-plan-image"> | <div class="lesson-plan-image"> | ||
[[File:TinkercadLogo.png|alt=TinkercadLogo|left| | [[File:TinkercadLogo.png|alt=TinkercadLogo|left|128px]] | ||
</div> | </div> | ||
<div class="lesson-plan-text"> | <div class="lesson-plan-text"> | ||
<div>< | <div><h3>Rotovaný objekt</h3></div> | ||
<div>< | <div>Trvanie: </div> | ||
<div | <div>Náročnosť: </div> | ||
<div | <div>Zručnosti: </div> | ||
<div>Potrebujeme: </div> | |||
</div> | </div> | ||
</div> | </div> |
Verzia z 15:59, 23. apríl 2024
Táto zbierka príkladov slúži na úvod do modelovacieho softvéru - Tinkercad, BlocksCAD, OpenSCAD,.. a na precvičenie základov parametrického a generatívneho dizajnu v uvedených nástrojoch. Pri programovaní v týchto prostrediach užívatelia získavajú programovacie a modelovacie skúsenosti prechodom od blokového (Tinkercad, BlocksCAD) k textovému (OpenSCAD) programovaniu:
- V Tinkercade majú užívatelia jednoduché prostredie založené na blokovom programovaní a postupným skladaním blokov vytvárajú svoje vlastné 3D modely, no nevidia žiaden kód za tým. Tinkercad umožňuje len málo primitív a nie je v ňom umožnená rekurzia.
- V BlocksCADe je prostredie podobné, no niektoré bloky majú jemne rozdielnú funkcionalitu či poradie vyhodnocovania. Síce sme stále v blokovom programovaní, BlocksCAD umožňuje aj prehľad OpenSCAD kódu, ktorý vytvoril pri skladaní blokov na pozadí. !POZOR! - nie je zaručené, že tento OpenSCAD kód bude fungovať správne. Občas sa stane, že preklad nie je dokonalý a obsahuje syntaktické či logické chyby, preto sa neodporúča naň spoliehať na 100%. BlocksCAD umožňuje vytvárať viac primitív a oproti Tinkercadu obsahuje aj rekurziu.
- V OpenSCADe je prostredie využívajúce vlastnú prispôsobenú syntax, v ktorej užívatelia programujú bez blokov, iba textovo, no je zo všetkých ostatných najrýchlejší a umožňuje vytvárať komplexnejšie modely s množstvom primitív.
Všetky modely sú vytvorené čo najpodobnejšie vo viacerých nástrojoch pre predstavu a ľahší prechod medz blokovým a textovým programovaním.
Modely
Ľahké (cykly, rotácie, transformácie)
Pokročilé (rekurzia, fraktály, l-systémy)
Ťažké