Inštrukcie - Parametrická skrutka: Rozdiel medzi revíziami
(Vytvorená stránka „Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br> Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok<br> <h3>'''Odkaz na hárok'''</h3> {{ Odkaz_harok |difficulty_class=medium |image_name=Parametric_screw_1 |alt=obrázok modelu skrutky |link=…“) |
Bez shrnutí editace |
||
(Jedna medziľahlá úprava od rovnakého používateľa nie je zobrazená.) | |||
Riadok 18: | Riadok 18: | ||
*Naučiť sa vytvárať technickejšie modely pomocou doposiaľ získaných poznatkov. | *Naučiť sa vytvárať technickejšie modely pomocou doposiaľ získaných poznatkov. | ||
*Precvičiť si prácu s funkciami a parametrizáciu objektov. | *Precvičiť si prácu s funkciami a parametrizáciu objektov. | ||
*Precvičiť si CSG operácia na | *Precvičiť si CSG operácia na technickejšom modeli. | ||
*Ukážka viacerých možných implementácií jedného modelu. | *Ukážka viacerých možných implementácií jedného modelu. | ||
<h3>'''Metodika'''</h3> | <h3>'''Metodika'''</h3> | ||
'''Zapojenie (Engage):'''<br> | '''Zapojenie (Engage):'''<br> | ||
Hodinu môžete začať s rozpravou o tom ako sa všade využívajú | Hodinu môžete začať s rozpravou o tom ako sa všade využívajú skrutky, matky, klince a podobne. Porozprávajte o tom ako si vieme aj takéto užitočné veci namodelovať a využiť v reálnom živote - napríklad keď sa vám pokazí nejaký držiak, alebo si chcete vytvoriť nový kvetináč či zarážku do dverí. Rovnako využiteľné môžu byť tieto skrutky. | ||
<br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br> | <br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br> | ||
Dajte študentom do pozornosti 3D model skrutky v pracovno hárku a nechajte ich pouvažovať o tom z ktorých častí sa skladá. Predstavte úlohu a povedzzte že by ste chceli aby sa dal z ich implementácie vyvoriť skrutku alebo aj klinec, že by ste chceli aby bol dlhší či tenší, aby mal širokú hlavičku alebo tenkú hlavičku, aby mal krížový alebo hviedicový zárez v hlavičke. | Dajte študentom do pozornosti 3D model skrutky v pracovno hárku a nechajte ich pouvažovať o tom z ktorých častí sa skladá. Predstavte úlohu a povedzzte že by ste chceli aby sa dal z ich implementácie vyvoriť skrutku alebo aj klinec, že by ste chceli aby bol dlhší či tenší, aby mal širokú hlavičku alebo tenkú hlavičku, aby mal krížový alebo hviedicový zárez v hlavičke. |
Aktuálna revízia z 21:41, 3. jún 2024
Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok
Odkaz na hárok
Ciele
- Naučiť sa vytvárať technickejšie modely pomocou doposiaľ získaných poznatkov.
- Precvičiť si prácu s funkciami a parametrizáciu objektov.
- Precvičiť si CSG operácia na technickejšom modeli.
- Ukážka viacerých možných implementácií jedného modelu.
Metodika
Zapojenie (Engage):
Hodinu môžete začať s rozpravou o tom ako sa všade využívajú skrutky, matky, klince a podobne. Porozprávajte o tom ako si vieme aj takéto užitočné veci namodelovať a využiť v reálnom živote - napríklad keď sa vám pokazí nejaký držiak, alebo si chcete vytvoriť nový kvetináč či zarážku do dverí. Rovnako využiteľné môžu byť tieto skrutky.
Skúmanie (Explore):
Dajte študentom do pozornosti 3D model skrutky v pracovno hárku a nechajte ich pouvažovať o tom z ktorých častí sa skladá. Predstavte úlohu a povedzzte že by ste chceli aby sa dal z ich implementácie vyvoriť skrutku alebo aj klinec, že by ste chceli aby bol dlhší či tenší, aby mal širokú hlavičku alebo tenkú hlavičku, aby mal krížový alebo hviedicový zárez v hlavičke.
Vysvetlenie (Explain):
Nechajte študentov nech diskutujú o tom ako sa to dá dosiahnuť a ako si rozložiť model do menšch problémov. Môžete ich smerovať na minulú úlohu, kde si implementovali funkcie pre každú časť modelu a prepoužívali ich.
Rozšírenie (Elaborate):
Keď študenti vytvorili nejaký základný model, navrhnite im ďalšie rozšírenie, napríklad nový zárez na hlavičke, alebo vrúbkovaný povrch hlavičky. uveďte Ďalšie parametre, ktoré by mohli implementovať, ako napríklad tvar hrotu - môže byť špicatý, tupý, alebo môže úplne chýbať.
Hodnotenie (Evaluate):
Zhodnoďte ako študenti pracovali a ako pochopili koncepty. Porozprávajte ako je táto parametrizácia a súvislosti medzi jednotlivými parametrami základ parametrického dizajnu.
Zhrňte dôležité zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
- Schopnosť parametrizovať si viaceré časti modelu.
- Skladanie komplexného modelu z manších modelov.
- Aplikácia vzťahov a závislostí medzi parametrami.
- Potreba kontroly hraníc v ktorých sa môžu parametre pohybovať.