Inštrukcie - Rotovaný objekt: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
Bez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
 
(5 medziľahlých úprav od rovnakého používateľa nie je zobrazených.)
Riadok 1: Riadok 1:
Stručné definície a linky ku konceptom  obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].  
Stručné definície a linky ku konceptom  obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br>
 
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: [[Media:Vseobecny hodnotiaci harok.pdf|hodnotiaci hárok]]<br>
<br>'''Zapojenie (Engage):'''<br>
* na začiatok porozprávajte o 3D modelovaní ako takom
* predstavte nástorje Tinkercad, BlocksCAD, OpenSCAD
* ukážte príklady vytvorených jednoduchých 3D modelov
* vysvetlite základné pojmy pri modelovaní v CAD nástorjoch, ktoré využivame
* predstavte model zobrazený v hárku
* požiadajte študentov aby porozmýšľali nad konceptami využitými, ktoré môžu pri tvorbe využiť - napríklad rotácia
 
<br>'''Skúmanie (Explore):'''<br>
* poukážte na materiály o transformáciach v daných nástrojoch, ktoré sú uvedené aj v samotnom hárku
* navrhnite študentom, že ak chcú, môžu si skúsiť daný objekt načrtnúť, povedzte im, že nemusí byť rovnaký ako je ten uvedený
* spomeňte, ktoré z funkcií alebo blokov vedia použiť pri implementácii (cyklus, rotácia, kocka)
 
<br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br>
* vysvetlite kľúčové pojmy cyklus, rotácia
* ukážte študentom jednoduché otočenie objektu alebo ako si dokážu objekt zrotovať v danom nástorji
* ukážte základný objekt použitý na implementáciu - kocka
* ak by niekomu nebolo niečo jasné, odkážte ich na materiály, alebo ich naveďte otázkami typu: "aký základný model potrebujeme použiť?" alebo "o koľko stupňov musíme objekt otáčať?"
 
<br>'''Rozpracovanie (Elaborate):'''<br>
* ak si študenti vytvorili nejaký základný model, navrhnite im zameniť základný model (kocku) za iný (napríklad cylinder), alebo pridanie ďalšieho rotovaného objektu navrch či menenie počtu opakovaní objektu
* môžete uviesť diskusiu o objektoch, ktoré sa dajú na to použiť
 
<br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br>
* navrhnite študentom, nech si sami alebo navzájom medzi sebou porovnali vytvárané modely rotovaných objektov, poskytli si pripomienky a vedeli ich prijať
* kritériami pre hodnotenie vytváraných rotovaných objektov sú: správne použitie cyklu, transformácie (konkrétne rotácie), ákladného objektu (môže byť kocka alebo aj iný), rozšírenie základnej verzie o svoju (napríklad zmenou objektu alebo menou počtu opakovaní), na základe týchto kritérií ohodnoďte prácu študentov
* poskytnite konštruktívnu spätnú väzbu, ktorá zahrnie do akej miery pochopili študenti koncepty transformácie a cyklov a motivujte ich do ďalšieho skúmania a implementácie
* študentom stručne zopakujte čo všetko sme sa pri tvorbe modelu naučili: ako používať cykly, základné objekty, tranformácie
 
 
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: [[Media:Vseobecny hodnotiaci harok.pdf]]
 
 


<h3>'''Odkaz na hárok'''</h3>
<h3>'''Odkaz na hárok'''</h3>
Riadok 47: Riadok 14:
|software=[https://www.tinkercad.com/codeblocks Tinkercad Codeblocks], [https://www.blockscad3d.com/ BlocksCAD] alebo [https://openscad.org/ OpenSCAD]
|software=[https://www.tinkercad.com/codeblocks Tinkercad Codeblocks], [https://www.blockscad3d.com/ BlocksCAD] alebo [https://openscad.org/ OpenSCAD]
}}
}}
<br>
 
<h3>'''Ciele'''</h3>
<h3>'''Ciele'''</h3>
*Študenti budú schopní vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
*Naučiť sa vytvárať jednoduch 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
*Študenti sa oboznámia s konceptmi modelovania, ako sú transformácie a cykly.
*Obonámiť sa s konceptami modelovania, ako sú transformácie a cykly.
*Študenti sa naučia vytvárať rotované objekty na daných osiach.
*Naučiť sa vytvárať rotované objekty na daných osiach.
<br>
 
<h3>'''Metodika'''</h3>
<h3>'''Metodika'''</h3>
'''Zapojenie (Engage):'''<br>
'''Zapojenie (Engage):'''<br>
Začnite hodinu otázkou: "Čo si myslíte, čo tvorí všetko okolo nás? Čo sú to základné stavebné bloky hmoty?"
Začnite hodinu debatou o tom čo sa dá na 3D tlačiarniami vytlačiť, prípadne ukážte nejaké vytlačené modely. Diskutujte s triedou o vzhľade týchto modelov a o možných základných tvaroch, ktoré na to boli použité. Predstavte 3D model zobrazený v hárku.
Pridajte obrázok alebo krátky videoklip zobrazujúci rôzne 3D objekty a ich zloženie. Diskutujte s triedou o ich vzhľade a možných základných tvaroch.
<br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br>
<br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br>
Predstavte základné pojmy digitálneho modelovania: transformácie, cykly a rotácie.
Predstavte základné pojmy digitálneho modelovania: transformácie, cykly.
Študenti sa oboznámia s používaním vybraného digitálneho dizajnového nástroja (Tinkercad, BlocksCAD, OpenSCAD) a jeho prostredím.
Ukážte študentom nástroje CAD a nechajte ich nech sa s nimi oboznámia. Ukážte im kde nájdu tieto transformácie a cykly a nechajte ich nech skúmajú ich použitie.
<br><br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br>
<br><br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br>
Poskytnite študentom ucelené vysvetlenie o procese tvorby 3D modelov a ich vlastnostiach.
Uveďte medi študentami diskusiu o tom ako sa dajú na tvorbu použiť tieto rotácie a cykly, prípadne im poskytnite podporu.
Ukážte študentom, ako vytvoriť rotovaný objekt na daných osiach pomocou vybraného nástroja a vysvetlite základné princípy rotácie.
<br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br>
<br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br>
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú vytvárať vlastné rotované objekty na základe zadaných kritérií.
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú vytvárať vlastné rotované objekty na základe zadaných kritérií.
Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi rotáciami a transformáciami a vytvárať tak rôznorodé 3D modely.
Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi transformáciami, základnými modelmi a vytvárať tak rôznorodé 3D modely.
<br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br>
<br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br>
Zhrňte dôležité koncepcie, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
Zhodnoďte ako študenti pracovali a pochopili koncepty transformácií a cyklov.
<br><br>
Zhrňte dôležité zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
*Schopnosť vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
*Schopnosť vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
*Porozumenie základným konceptom modelovania, ako sú transformácie a cykly.
*Porozumenie základným konceptom modelovania, ako sú transformácie a cykly.
*Schopnosť vytvárať rotované objekty na daných osiach.
*Schopnosť vytvárať rotované objekty na daných osiach.

Aktuálna revízia z 18:04, 9. máj 2024

Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok

Odkaz na hárok

obrázok modelu rotovaného objektu
Trvanie:
30 min
Náročnosť:
ľahký
Zručnosti:
transformácie, cykly

Ciele

  • Naučiť sa vytvárať jednoduch 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
  • Obonámiť sa s konceptami modelovania, ako sú transformácie a cykly.
  • Naučiť sa vytvárať rotované objekty na daných osiach.

Metodika

Zapojenie (Engage):
Začnite hodinu debatou o tom čo sa dá na 3D tlačiarniami vytlačiť, prípadne ukážte nejaké vytlačené modely. Diskutujte s triedou o vzhľade týchto modelov a o možných základných tvaroch, ktoré na to boli použité. Predstavte 3D model zobrazený v hárku.

Skúmanie (Explore):
Predstavte základné pojmy digitálneho modelovania: transformácie, cykly. Ukážte študentom nástroje CAD a nechajte ich nech sa s nimi oboznámia. Ukážte im kde nájdu tieto transformácie a cykly a nechajte ich nech skúmajú ich použitie.

Vysvetlenie (Explain):
Uveďte medi študentami diskusiu o tom ako sa dajú na tvorbu použiť tieto rotácie a cykly, prípadne im poskytnite podporu.

Rozšírenie (Elaborate):
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú vytvárať vlastné rotované objekty na základe zadaných kritérií. Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi transformáciami, základnými modelmi a vytvárať tak rôznorodé 3D modely.

Hodnotenie (Evaluate):
Zhodnoďte ako študenti pracovali a pochopili koncepty transformácií a cyklov.

Zhrňte dôležité zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:

  • Schopnosť vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
  • Porozumenie základným konceptom modelovania, ako sú transformácie a cykly.
  • Schopnosť vytvárať rotované objekty na daných osiach.