Inštrukcie - Rotovaný objekt: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
(Vytvorená stránka „Stručné definície a linky ku konceptom nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/L-syst%C3%A9my Teória - L-systémy]. <br>'''Zapojenie (Engage):'''<br> * na začiatok porozprávajte o 3D modelovaní ako takom * predstavte nástorje Tinkercad, BlocksCAD, OpenSCAD * ukážte príklady vytvorených jednoduchých 3D modelov * vysvetlite základné pojmy pri modelovaní v CAD nástorjoch, ktoré využivame * predstavte model zobrazen…“)
 
Bez shrnutí editace
 
(8 medziľahlých úprav od rovnakého používateľa nie je zobrazených.)
Riadok 1: Riadok 1:
Stručné definície a linky ku konceptom nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/L-syst%C3%A9my Teória - L-systémy].  
Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br>
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: [[Media:Vseobecny hodnotiaci harok.pdf|hodnotiaci hárok]]<br>


<br>'''Zapojenie (Engage):'''<br>  
<h3>'''Odkaz na hárok'''</h3>
* na začiatok porozprávajte o 3D modelovaní ako takom
{{
* predstavte nástorje Tinkercad, BlocksCAD, OpenSCAD
Odkaz_harok
* ukážte príklady vytvorených jednoduchých 3D modelov
|difficulty_class=easy
* vysvetlite základné pojmy pri modelovaní v CAD nástorjoch, ktoré využivame
|image_name=Hyperboloid_spinner
* predstavte model zobrazený v hárku
|alt=obrázok modelu rotovaného objektu
* požiadajte študentov aby porozmýšľali nad konceptami využitými, ktoré môžu pri tvorbe využiť - napríklad rotácia
|link=[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Zbierka_-_Rotovan%C3%BD_objekt Rotovaný objekt]
|duration=30 min
|difficulty=ľahký
|skills=transformácie, cykly
|software=[https://www.tinkercad.com/codeblocks Tinkercad Codeblocks], [https://www.blockscad3d.com/ BlocksCAD] alebo [https://openscad.org/ OpenSCAD]
}}


<br>'''Skúmanie (Explore):'''<br>
<h3>'''Ciele'''</h3>
* poukážte na materiály o transformáciach v daných nástrojoch, ktoré sú uvedené aj v samotnom hárku
*Naučiť sa vytvárať jednoduch 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
* navrhnite študentom, že ak chcú, môžu si skúsiť daný objekt načrtnúť, povedzte im, že nemusí byť rovnaký ako je ten uvedený
*Obonámiť sa s konceptami modelovania, ako sú transformácie a cykly.
* spomeňte, ktoré z funkcií alebo blokov vedia použiť pri implementácii (cyklus, rotácia, kocka)
*Naučiť sa vytvárať rotované objekty na daných osiach.


<br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br>
<h3>'''Metodika'''</h3>
* vysvetlite kľúčové pojmy cyklus, rotácia
'''Zapojenie (Engage):'''<br>
* ukážte študentom jednoduché otočenie objektu alebo ako si dokážu objekt zrotovať v danom nástorji
Začnite hodinu debatou o tom čo sa dá na 3D tlačiarniami vytlačiť, prípadne ukážte nejaké vytlačené modely. Diskutujte s triedou o vzhľade týchto modelov a o možných základných tvaroch, ktoré na to boli použité. Predstavte 3D model zobrazený v hárku.
* ukážte základný objekt použitý na implementáciu - kocka
<br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br>
* ak by niekomu nebolo niečo jasné, odkážte ich na materiály, alebo ich naveďte otázkami typu: "aký základný model potrebujeme použiť?" alebo "o koľko stupňov musíme objekt otáčať?"
Predstavte základné pojmy digitálneho modelovania: transformácie, cykly.
 
Ukážte študentom nástroje CAD a nechajte ich nech sa s nimi oboznámia. Ukážte im kde nájdu tieto transformácie a cykly a nechajte ich nech skúmajú ich použitie.
<br>'''Rozpracovanie (Elaborate):'''<br>
<br><br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br>
* ak si študenti vytvorili nejaký základný model, navrhnite im zameniť základný model (kocku) za iný (napríklad cylinder), alebo pridanie ďalšieho rotovaného objektu navrch či menenie počtu opakovaní objektu
Uveďte medi študentami diskusiu o tom ako sa dajú na tvorbu použiť tieto rotácie a cykly, prípadne im poskytnite podporu.
* môžete uviesť diskusiu o objektoch, ktoré sa dajú na to použiť
<br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br>
 
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú vytvárať vlastné rotované objekty na základe zadaných kritérií.
<br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br>
Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi transformáciami, základnými modelmi a vytvárať tak rôznorodé 3D modely.
* navrhnite študentom, nech si sami alebo navzájom medzi sebou porovnali vytvárané modely rotovaných objektov, poskytli si pripomienky a vedeli ich prijať
<br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br>
* kritériami pre hodnotenie vytváraných rotovaných objektov sú: správne použitie cyklu, transformácie (konkrétne rotácie), ákladného objektu (môže byť kocka alebo aj iný), rozšírenie základnej verzie o svoju (napríklad zmenou objektu alebo menou počtu opakovaní), na základe týchto kritérií ohodnoďte prácu študentov
Zhodnoďte ako študenti pracovali a pochopili koncepty transformácií a cyklov.
* poskytnite konštruktívnu spätnú väzbu, ktorá zahrnie do akej miery pochopili študenti koncepty transformácie a cyklov a motivujte ich do ďalšieho skúmania a implementácie
<br><br>
* študentom stručne zopakujte čo všetko sme sa pri tvorbe modelu naučili: ako používať cykly, základné objekty, tranformácie
Zhrňte dôležité zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
*Schopnosť vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
*Porozumenie základným konceptom modelovania, ako sú transformácie a cykly.
*Schopnosť vytvárať rotované objekty na daných osiach.

Aktuálna revízia z 18:04, 9. máj 2024

Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok

Odkaz na hárok

obrázok modelu rotovaného objektu
Trvanie:
30 min
Náročnosť:
ľahký
Zručnosti:
transformácie, cykly

Ciele

  • Naučiť sa vytvárať jednoduch 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
  • Obonámiť sa s konceptami modelovania, ako sú transformácie a cykly.
  • Naučiť sa vytvárať rotované objekty na daných osiach.

Metodika

Zapojenie (Engage):
Začnite hodinu debatou o tom čo sa dá na 3D tlačiarniami vytlačiť, prípadne ukážte nejaké vytlačené modely. Diskutujte s triedou o vzhľade týchto modelov a o možných základných tvaroch, ktoré na to boli použité. Predstavte 3D model zobrazený v hárku.

Skúmanie (Explore):
Predstavte základné pojmy digitálneho modelovania: transformácie, cykly. Ukážte študentom nástroje CAD a nechajte ich nech sa s nimi oboznámia. Ukážte im kde nájdu tieto transformácie a cykly a nechajte ich nech skúmajú ich použitie.

Vysvetlenie (Explain):
Uveďte medi študentami diskusiu o tom ako sa dajú na tvorbu použiť tieto rotácie a cykly, prípadne im poskytnite podporu.

Rozšírenie (Elaborate):
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú vytvárať vlastné rotované objekty na základe zadaných kritérií. Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi transformáciami, základnými modelmi a vytvárať tak rôznorodé 3D modely.

Hodnotenie (Evaluate):
Zhodnoďte ako študenti pracovali a pochopili koncepty transformácií a cyklov.

Zhrňte dôležité zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:

  • Schopnosť vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
  • Porozumenie základným konceptom modelovania, ako sú transformácie a cykly.
  • Schopnosť vytvárať rotované objekty na daných osiach.