Inštrukcie - Generovanie objektov: Rozdiel medzi revíziami
(Vytvorená stránka „Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br> Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok<br> <h3>'''Odkaz na hárok'''</h3> {{ Odkaz_harok |difficulty_class=medium |image_name=Blender_object_generator |alt=obrázok generovania mod…“) |
(Žiaden rozdiel)
|
Aktuálna revízia z 05:45, 9. máj 2024
Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok
Odkaz na hárok
Ciele
- Naučiť sa pracovať v prostredí Blender.
- Naučiť sa základy programovania modelov s Pythonom.
- Zistiť ako sa dá pracovať s modelmi z Pyhto skriptu.
- Predstaviť si rýchle generovanie viacerých modelov.
Metodika
Zapojenie (Engage):
Hodinu môžete začať motivačne - o tom ako sme doteraz vytvárali bežne len jeden model a trval to dlhšie, no teraz môžeme využiť sillu kombinácie Blender + Python s použitím bpy knižnice aby sme genrovali veľké množstvo rôznorodých modelov. Predstavte študentom 3D model, na ktorom je zobrazené generovanie jedného modelu, ktorý bol upravený 6 spôsobmi.
Skúmanie (Explore):
Dajte študentom do pozornosti priložené materiály a dokumentáciu Pythonu a bpy a nechajte ich vyskúšať si ich.
Vysvetlenie (Explain):
Iniciujte diskusiu medi študentami o Pyhotne, Blenderi a o možnostiach súčasného použitia.
Rozšírenie (Elaborate):
Keď študenti vytvorili genrovanie nejakého modelu podľa inštrukcií v hárkoch, navrhnite im aby takéto generovanie vyskúšali na vlastnom modeli, ktorý si môžu importovať, prípadne aby skúsili aplikovať viac modifikátorov na jeden či viac modelov a vyskúšať si viac druhov.
Hodnotenie (Evaluate):
Zhodnoďte ako študenti pracovali a ako pochopili koncepty. Porozprávajte ako veľmi urýchluje plnohodnotné programovanie generovanie parametrizovaných objektov.
Zhrňte dôležité zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
- Základy práce s Blenderom.
- Základné použitie bpy knižnice v Pythone.
- Spôsob akým sa dá implementovať rýchle generovanie objektov.
- Spôsob akým sa dajú rýchlo a jednoducho modifikovať modely v Blenderi.