Inštrukcie - L-systém: Rozdiel medzi revíziami
Bez shrnutí editace |
Bez shrnutí editace |
||
Riadok 6: | Riadok 6: | ||
Odkaz_harok | Odkaz_harok | ||
|difficulty_class=medium | |difficulty_class=medium | ||
|image_name= | |image_name=L-system_tree | ||
|alt=obrázok modelu | |alt=obrázok modelu l-systému | ||
|link=[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Zbierka_- | |link=[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Zbierka_-_L-syst%C3%A9m L-systém] | ||
|duration=1 hod | |duration=1.5 hod | ||
|difficulty=pokročilý | |difficulty=pokročilý | ||
|skills=transformácie, CSG operácie, podmienky, rekurzia | |skills=transformácie, cykly, CSG operácie, podmienky, funkcie, rekurzia | ||
|software=[https://www.blockscad3d.com/ BlocksCAD] alebo [https://openscad.org/ OpenSCAD] | |software=[https://www.blockscad3d.com/ BlocksCAD] alebo [https://openscad.org/ OpenSCAD] | ||
}} | }} |
Aktuálna revízia z 05:31, 9. máj 2024
Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok
Odkaz na hárok
Ciele
- Predstaviť si l-systémy.
- Používanie rekurzie na tvorbu fraktálov.
- Ukázať si závislosti výsledného objektu od parametrov.
Metodika
Zapojenie (Engage):
Na začiatok porozprávajte o Lindenmayerových systémooch (l-systémoch) a kde sa s nimi v prírode stretávame. Ukážte obrázky stromov, žilnatín listov a podobne. Vysvetlite ako súvisia s fraktálmi, pvedzte študentom nech si preskúmajú priložený 3D model l-systmu stromu a nech pouvažujú aké pravidlá pri tvorbe majú využiť. Porozprávajte o tom ako slúžia gramatiky l-systémov na prepis pravidiel, čo pripomína stromovú štruktúru. Spomeňte potrebu implementácie 3 základných prvkov, ktoré môžu študenti nájsť v materiáloch a v teórii.
Skúmanie (Explore):
Navrhnite študentom, nech sa pokúsia skúmať model a následne si definovať pravidlá, ktoré budú ptrebovať pri tvorbe modelu.
Vysvetlenie (Explain):
Uveďte medzi študentami diskusiu o l-systémoch a o tom ako ich navrhnúť. Naveďte ich nech si navzájom vysvetlia koncepty, prípadne ich opravte a zamerajte na srávne koncepty vysvetlené v materiáloch a ukážkách.
Rozšírenie (Elaborate):
Ak si študenti dokázali vytvoriť vlastný model, skúmajte či to dokázali rekurziou a či si správne definovali pravidlá na úpravu axiómi, navrhnite im aby implementovali náhodnoť - napríklad náhodnú rotáciu axiómy pri každej iterácii, vzniknutý strom môže byť potom dôveryhodnejší.
Hodnotenie (Evaluate):
Ohodnoďte stromy, ktoré sa študentom podarilo vytvoriť.
Zhrňte dôležité informácie a zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
- Použitie rekurzie.
- Použitie prekladových pravidiel v l-systémoch.
- Inofmrácie o závislosti výsledného modelu od parametrov.