Inštrukcie - L-systém: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
Bez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
 
Riadok 6: Riadok 6:
Odkaz_harok
Odkaz_harok
|difficulty_class=medium
|difficulty_class=medium
|image_name=Recursive_sphere
|image_name=L-system_tree
|alt=obrázok modelu rekurzívnych guličiek
|alt=obrázok modelu l-systému
|link=[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Zbierka_-_Rekurz%C3%ADvne_guli%C4%8Dky Rekurzívne guličky]
|link=[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Zbierka_-_L-syst%C3%A9m L-systém]
|duration=1 hod
|duration=1.5 hod
|difficulty=pokročilý
|difficulty=pokročilý
|skills=transformácie, CSG operácie, podmienky, rekurzia
|skills=transformácie, cykly, CSG operácie, podmienky, funkcie, rekurzia
|software=[https://www.blockscad3d.com/ BlocksCAD] alebo [https://openscad.org/ OpenSCAD]
|software=[https://www.blockscad3d.com/ BlocksCAD] alebo [https://openscad.org/ OpenSCAD]
}}
}}

Aktuálna revízia z 05:31, 9. máj 2024

Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok

Odkaz na hárok

obrázok modelu l-systému
Trvanie:
1.5 hod
Náročnosť:
pokročilý
Zručnosti:
transformácie, cykly, CSG operácie, podmienky, funkcie, rekurzia
Nástroje:
BlocksCAD alebo OpenSCAD

Ciele

  • Predstaviť si l-systémy.
  • Používanie rekurzie na tvorbu fraktálov.
  • Ukázať si závislosti výsledného objektu od parametrov.


Metodika

Zapojenie (Engage):
Na začiatok porozprávajte o Lindenmayerových systémooch (l-systémoch) a kde sa s nimi v prírode stretávame. Ukážte obrázky stromov, žilnatín listov a podobne. Vysvetlite ako súvisia s fraktálmi, pvedzte študentom nech si preskúmajú priložený 3D model l-systmu stromu a nech pouvažujú aké pravidlá pri tvorbe majú využiť. Porozprávajte o tom ako slúžia gramatiky l-systémov na prepis pravidiel, čo pripomína stromovú štruktúru. Spomeňte potrebu implementácie 3 základných prvkov, ktoré môžu študenti nájsť v materiáloch a v teórii.

Skúmanie (Explore):
Navrhnite študentom, nech sa pokúsia skúmať model a následne si definovať pravidlá, ktoré budú ptrebovať pri tvorbe modelu.

Vysvetlenie (Explain):
Uveďte medzi študentami diskusiu o l-systémoch a o tom ako ich navrhnúť. Naveďte ich nech si navzájom vysvetlia koncepty, prípadne ich opravte a zamerajte na srávne koncepty vysvetlené v materiáloch a ukážkách.

Rozšírenie (Elaborate):
Ak si študenti dokázali vytvoriť vlastný model, skúmajte či to dokázali rekurziou a či si správne definovali pravidlá na úpravu axiómi, navrhnite im aby implementovali náhodnoť - napríklad náhodnú rotáciu axiómy pri každej iterácii, vzniknutý strom môže byť potom dôveryhodnejší.

Hodnotenie (Evaluate):
Ohodnoďte stromy, ktoré sa študentom podarilo vytvoriť.

Zhrňte dôležité informácie a zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:

  • Použitie rekurzie.
  • Použitie prekladových pravidiel v l-systémoch.
  • Inofmrácie o závislosti výsledného modelu od parametrov.