Inštrukcie - Rekurzívne guličky: Rozdiel medzi revíziami
(Vytvorená stránka „Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br> Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok<br> <h3>'''Odkaz na hárok'''</h3> {{ Odkaz_harok |difficulty_class=medium |image_name=Recursive_cubes |alt=obrázok modelu rekurzívnych koci…“) |
Bez shrnutí editace |
||
Riadok 6: | Riadok 6: | ||
Odkaz_harok | Odkaz_harok | ||
|difficulty_class=medium | |difficulty_class=medium | ||
|image_name= | |image_name=Recursive_sphere | ||
|alt=obrázok modelu rekurzívnych | |alt=obrázok modelu rekurzívnych guličiek | ||
|link=[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Zbierka_-_Rekurz%C3% | |link=[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Zbierka_-_Rekurz%C3%ADvne_guli%C4%8Dky Rekurzívne guličky] | ||
|duration=1 hod | |duration=1 hod | ||
|difficulty=pokročilý | |difficulty=pokročilý | ||
Riadok 16: | Riadok 16: | ||
<h3>'''Ciele'''</h3> | <h3>'''Ciele'''</h3> | ||
* | *Precvičiť si viac rekurziu. | ||
* | *Zopakovať si všetky naučené transformácie, cykly, CSG operácie. | ||
* | *Naučiť sa používať viac podmienok v rekurzii. | ||
<h3>'''Metodika'''</h3> | <h3>'''Metodika'''</h3> | ||
'''Zapojenie (Engage):'''<br> | '''Zapojenie (Engage):'''<br> | ||
Pripomeňte študentom rekurziu, prípade ju vysvetlite odznova - o tom ako funcia volá samú seba a je potrebné ju zastaviť. Predstavte ukážkový model a motivujte študentov k práci. | |||
<br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br> | <br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br> | ||
Navrhnite študentom nech preskúmajú model a pokúsia sa nájsť nejaké pravidlá, ktoré ho popisujú. Nech sa pokúsia takýto model vytvoriť, môžu najskôr pomocou cyklov, no neskôr pomocou rekurzie. | |||
<br><br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br> | <br><br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br> | ||
Nechajte študentov nech diskutujú o rekurzii, nech | Nechajte študentov nech diskutujú o rekurzii, o pravidlách a podmienkach, ktoré je treba v prípade tejto rekurzie využiť. Nave%Dte ich nech použijú materiály, ktoré ju vysvetlujú, prípadne na ne poukážte. Dajte opäť do pozornosti potrebu zastavenia rekurzie pomocou nejakej podmienky. Upozornite a parameter $fn v súvislosti s rýchlosťou výpočtu. | ||
<br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br> | <br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br> | ||
Ak si študenti dokázali vytvoriť vlastný model, skúmajte či to docielili rekurziou, ak nie, tak ich naveďte. | Ak si študenti dokázali vytvoriť vlastný model, skúmajte či to docielili rekurziou, ak nie, tak ich naveďte. Ďalej zhodnoťte či sú podmienky správne použité a navrhnite im implementáciu viacerých podmienok. Vo vzorovom riešení je len 6 kombinácií smerov, navrhnite im implementovať ďalšie, prípadne použitie iných objektov než guličiek. Navrhnite študentom úpravy parametra $fn aby sa ich model vykresľoval rýchlejšie. | ||
<br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br> | <br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br> | ||
Zhodnoďte ako študenti pracovali a ako pochopili koncepty rekurzie, či sa im darilo zastavovať rekurziu | Zhodnoďte ako študenti pracovali a ako pochopili koncepty rekurzie, či sa im darilo zastavovať rekurziu a optimalizovať model ak aby sa renderoval relatívne rýchlo. | ||
<br><br> | <br><br> | ||
Zhrňte dôležité informácie a zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny: | Zhrňte dôležité informácie a zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny: | ||
*Použitie rekurzie. | *Použitie rekurzie. | ||
*Informácie o potrebe zastavenia rekurzie. | *Informácie o potrebe zastavenia rekurzie. | ||
*Použitie parametra $fn a pochopenie ako ovplyvňuje rýchlosť renderovania. |
Aktuálna revízia z 05:18, 9. máj 2024
Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok
Odkaz na hárok
Ciele
- Precvičiť si viac rekurziu.
- Zopakovať si všetky naučené transformácie, cykly, CSG operácie.
- Naučiť sa používať viac podmienok v rekurzii.
Metodika
Zapojenie (Engage):
Pripomeňte študentom rekurziu, prípade ju vysvetlite odznova - o tom ako funcia volá samú seba a je potrebné ju zastaviť. Predstavte ukážkový model a motivujte študentov k práci.
Skúmanie (Explore):
Navrhnite študentom nech preskúmajú model a pokúsia sa nájsť nejaké pravidlá, ktoré ho popisujú. Nech sa pokúsia takýto model vytvoriť, môžu najskôr pomocou cyklov, no neskôr pomocou rekurzie.
Vysvetlenie (Explain):
Nechajte študentov nech diskutujú o rekurzii, o pravidlách a podmienkach, ktoré je treba v prípade tejto rekurzie využiť. Nave%Dte ich nech použijú materiály, ktoré ju vysvetlujú, prípadne na ne poukážte. Dajte opäť do pozornosti potrebu zastavenia rekurzie pomocou nejakej podmienky. Upozornite a parameter $fn v súvislosti s rýchlosťou výpočtu.
Rozšírenie (Elaborate):
Ak si študenti dokázali vytvoriť vlastný model, skúmajte či to docielili rekurziou, ak nie, tak ich naveďte. Ďalej zhodnoťte či sú podmienky správne použité a navrhnite im implementáciu viacerých podmienok. Vo vzorovom riešení je len 6 kombinácií smerov, navrhnite im implementovať ďalšie, prípadne použitie iných objektov než guličiek. Navrhnite študentom úpravy parametra $fn aby sa ich model vykresľoval rýchlejšie.
Hodnotenie (Evaluate):
Zhodnoďte ako študenti pracovali a ako pochopili koncepty rekurzie, či sa im darilo zastavovať rekurziu a optimalizovať model ak aby sa renderoval relatívne rýchlo.
Zhrňte dôležité informácie a zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
- Použitie rekurzie.
- Informácie o potrebe zastavenia rekurzie.
- Použitie parametra $fn a pochopenie ako ovplyvňuje rýchlosť renderovania.