Inštrukcie - Kochova kocka iteratívne: Rozdiel medzi revíziami
(Vytvorená stránka „Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br> Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok<br> <h3>'''Odkaz na hárok'''</h3> {{ Odkaz_harok |difficulty_class=medium |image_name=Parametric_screw_1 |alt=obrázok modelu šróbu |link=…“) |
Bez shrnutí editace |
||
(Jedna medziľahlá úprava od rovnakého používateľa nie je zobrazená.) | |||
Riadok 6: | Riadok 6: | ||
Odkaz_harok | Odkaz_harok | ||
|difficulty_class=medium | |difficulty_class=medium | ||
|image_name= | |image_name=Koch_cube | ||
|alt=obrázok modelu | |alt=obrázok modelu kochovej kocky | ||
|link=[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Zbierka_- | |link=[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Zbierka_-_Kochova_kocka Kochova kocka iteratívne] | ||
|duration=1 | |duration=1 hod | ||
|difficulty=pokročilý | |difficulty=pokročilý | ||
|skills=transformácie, cykly, CSG operácie | |skills=transformácie, cykly, CSG operácie | ||
|software= | |software=[https://openscad.org/ OpenSCAD] | ||
}} | }} | ||
<h3>'''Ciele'''</h3> | <h3>'''Ciele'''</h3> | ||
*Naučiť sa vytvárať | *Naučiť sa vytvárať zložité iterácie. | ||
* | *Predstaviť si úvod do rekurzie - zjednodušenie takto zložitých procesov. | ||
* | *Predstaviť si koncept fraktálov a ako v nich funguje iterovanie. | ||
* | *Poukázať na dôležitosť optimalizácie riešenia. | ||
<h3>'''Metodika'''</h3> | <h3>'''Metodika'''</h3> | ||
'''Zapojenie (Engage):'''<br> | '''Zapojenie (Engage):'''<br> | ||
Hodinu | Hodinu začnite rozpravou o fraktáloch - zložitých objektoch vyskytujúcich sa všade v prírode, ktoré vieme popísať matematickými funkciami, no sú veľmi zložité. Povedzte ako si takýto objekt budeme vytvárať v tejto úlohe, no namiesto bežne používanej rekurie si ho vytvoríme pomocou cyklov. Zdôraznite, že bude potrebné riešenie navrhnúť odladené, inak môže byť veľmi nepraktické - program môže dlho trvať alebo aj spadnúť. | ||
<br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br> | <br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br> | ||
Dajte študentom do pozornosti 3D model | Dajte študentom do pozornosti 3D model kochovej kocky a pvedte im nech prozmýšľajú ako sa vytvára. Môžete ich naviesť na CSG operácie. | ||
<br><br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br> | <br><br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br> | ||
Nechajte študentov nech diskutujú o tom ako sa | Nechajte študentov nech diskutujú o tom ako sa dá takto zložitý objekt vytvoriť, hodnoďte ich úvahy, prípadne ich nasmerujte a nechajte ich pracovať. | ||
<br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br> | <br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br> | ||
Keď študenti vytvorili nejaký základný model, navrhnite im ďalšie rozšírenie | Keď študenti vytvorili nejaký základný model, navrhnite im ďalšie rozšírenie. Príkladom môže byť úprava počtu iterácií, zmena posunov či použitie iných základných objektov. | ||
<br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br> | <br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br> | ||
Zhodnoďte ako študenti pracovali a ako pochopili koncepty. Porozprávajte ako je | Zhodnoďte ako študenti pracovali a ako pochopili koncepty. Porozprávajte ako je dôležité optimalizovať si v programovaní funkcie, inak v našom prípade môže tvorba takýchto ložitých modelov trvať veľmi dlho. | ||
<br><br> | <br><br> | ||
Zhrňte dôležité zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny: | Zhrňte dôležité informácie a zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny: | ||
* | *Kombinovanie cyklov. | ||
*Skladanie komplexného modelu | *Skladanie komplexného modelu bežne implementovaného rekurziou iba pomocou cyklov. | ||
*Potreba optimalizácie programu. | |||
*Potreba |
Aktuálna revízia z 04:34, 9. máj 2024
Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok
Odkaz na hárok
Ciele
- Naučiť sa vytvárať zložité iterácie.
- Predstaviť si úvod do rekurzie - zjednodušenie takto zložitých procesov.
- Predstaviť si koncept fraktálov a ako v nich funguje iterovanie.
- Poukázať na dôležitosť optimalizácie riešenia.
Metodika
Zapojenie (Engage):
Hodinu začnite rozpravou o fraktáloch - zložitých objektoch vyskytujúcich sa všade v prírode, ktoré vieme popísať matematickými funkciami, no sú veľmi zložité. Povedzte ako si takýto objekt budeme vytvárať v tejto úlohe, no namiesto bežne používanej rekurie si ho vytvoríme pomocou cyklov. Zdôraznite, že bude potrebné riešenie navrhnúť odladené, inak môže byť veľmi nepraktické - program môže dlho trvať alebo aj spadnúť.
Skúmanie (Explore):
Dajte študentom do pozornosti 3D model kochovej kocky a pvedte im nech prozmýšľajú ako sa vytvára. Môžete ich naviesť na CSG operácie.
Vysvetlenie (Explain):
Nechajte študentov nech diskutujú o tom ako sa dá takto zložitý objekt vytvoriť, hodnoďte ich úvahy, prípadne ich nasmerujte a nechajte ich pracovať.
Rozšírenie (Elaborate):
Keď študenti vytvorili nejaký základný model, navrhnite im ďalšie rozšírenie. Príkladom môže byť úprava počtu iterácií, zmena posunov či použitie iných základných objektov.
Hodnotenie (Evaluate):
Zhodnoďte ako študenti pracovali a ako pochopili koncepty. Porozprávajte ako je dôležité optimalizovať si v programovaní funkcie, inak v našom prípade môže tvorba takýchto ložitých modelov trvať veľmi dlho.
Zhrňte dôležité informácie a zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
- Kombinovanie cyklov.
- Skladanie komplexného modelu bežne implementovaného rekurziou iba pomocou cyklov.
- Potreba optimalizácie programu.