Inštrukcie - Rekurzívne guličky
Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok
Odkaz na hárok
Ciele
- Precvičiť si viac rekurziu.
- Zopakovať si všetky naučené transformácie, cykly, CSG operácie.
- Naučiť sa používať viac podmienok v rekurzii.
Metodika
Zapojenie (Engage):
Pripomeňte študentom rekurziu, prípade ju vysvetlite odznova - o tom ako funcia volá samú seba a je potrebné ju zastaviť. Predstavte ukážkový model a motivujte študentov k práci.
Skúmanie (Explore):
Navrhnite študentom nech preskúmajú model a pokúsia sa nájsť nejaké pravidlá, ktoré ho popisujú. Nech sa pokúsia takýto model vytvoriť, môžu najskôr pomocou cyklov, no neskôr pomocou rekurzie.
Vysvetlenie (Explain):
Nechajte študentov nech diskutujú o rekurzii, o pravidlách a podmienkach, ktoré je treba v prípade tejto rekurzie využiť. Nave%Dte ich nech použijú materiály, ktoré ju vysvetlujú, prípadne na ne poukážte. Dajte opäť do pozornosti potrebu zastavenia rekurzie pomocou nejakej podmienky. Upozornite a parameter $fn v súvislosti s rýchlosťou výpočtu.
Rozšírenie (Elaborate):
Ak si študenti dokázali vytvoriť vlastný model, skúmajte či to docielili rekurziou, ak nie, tak ich naveďte. Ďalej zhodnoťte či sú podmienky správne použité a navrhnite im implementáciu viacerých podmienok. Vo vzorovom riešení je len 6 kombinácií smerov, navrhnite im implementovať ďalšie, prípadne použitie iných objektov než guličiek. Navrhnite študentom úpravy parametra $fn aby sa ich model vykresľoval rýchlejšie.
Hodnotenie (Evaluate):
Zhodnoďte ako študenti pracovali a ako pochopili koncepty rekurzie, či sa im darilo zastavovať rekurziu a optimalizovať model ak aby sa renderoval relatívne rýchlo.
Zhrňte dôležité informácie a zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
- Použitie rekurzie.
- Informácie o potrebe zastavenia rekurzie.
- Použitie parametra $fn a pochopenie ako ovplyvňuje rýchlosť renderovania.